Is jouw website aan vervanging toe? Check onze 4 signalen.

12 sep. 2022 | Blog

Is jouw website optimaal ingericht? Of is je website aan vervanging toe? Vragen die in iedere organisatie de revue passeren. En terecht. Websites zijn anno 2022 namelijk belangrijker dan ooit. Het is niet meer enkel het visitekaartje van je bedrijf, maar het is tegenwoordig ook een tool om leads & verkopen binnen te halen.

Om het optimale uit jouw website te halen hebben we 4 signalen opgesteld, waardoor je gaat merken dat je jouw website wel of niet moet vervangen.

Signaal 1 – Je website trekt irrelevante bezoekers en de leads nemen af

Iedere sector heeft andere doelstellingen. Afhankelijk van jouw organisatie hebben leads en websitebezoekers een functie die essentieel zijn. Kortom, je website maakt deel uit van de strategie die je hebt opgesteld. Wanneer de website niet meer in lijn staat met jouw strategie is het toch echt tijd voor vernieuwing.

De eerste indruk van jouw bedrijf moet goed zijn. Een eerste indruk maak je ten slotte maar één keer. Stem je site en socials hier ook op af. Onlangs hebben wij onze klant geholpen aan een compleet nieuwe site. Zie hieronder het resultaat:

Oud

Nieuw

Signaal 2 – Er bestaat geen mobiele versie van je website

Steeds meer bezoekers komen binnen via een mobiel apparaat. Hierdoor is het belangrijk dat je website ‘responsive’ is, oftewel gebruiksvriendelijkheid op je mobiel. Wanneer jouw website voor 100% mobielvriendelijk is scoort deze ook uitermate beter in Google. Tegenwoordig is de responsiviteit van je website dus niet meer weg te denken en is het een essentieel onderdeel.

Het precieze aantal mobiele bezoekers van jouw website kun je vinden in Google Analytics.

Signaal 3 – Het laden van je website duurt enorm laaaaang

De snelheid van je website is ontzettend belangrijk. Want niemand houdt van wachten. Wanneer een gebruiker lang moet wachten om jouw website te openen, klikt de gebruiker hem weg en wordt de site van de concurrent geopend.

Maar misschien nog wel belangrijker. Ook de laadtijd is een factor waardoor jouw Google ranking bepaald gaat worden.

Signaal 4 – Hoog bounce percentage

Dit kan een slechte zaak zijn, maar hoeft niet het geval te zijn. Het bouncepercentage wordt namelijk op de volgende manier berekend: gebruikers die één pagina bezoeken gedeeld door alle sessies. Dus wanneer je een onepager hebt is het logisch dat dit percentage hoog is. Maar wanneer je site is gericht op het doorklikken naar andere pagina’s is een hoog bouncepercentage een reden om een nieuwe website te overwegen.

Is jouw website aan vervanging toe?

Boris staat voor je klaar. Bekijk zijn projecten hier en neem eens contact op om te brainstormen over de optimale indeling van jouw splinternieuwe site.


Enkele voorbeelden van ons werk.

Zie hieronder verschillende websites die wij hebben gemaakt.