Beter gevonden worden in Google, waar ga je starten?
“Onze website trekt te weinig bezoekers.”
Dit is een uitspraak die wij regelmatig horen vanuit de klant. Het probleem is op te lossen met advertenties om op korte termijn de bezoekersaantallen omhoog te krikken. Adverteren is effectief en doelgericht, maar niet het enige waar je aan moet denken. Voor een lange termijnoplossing wordt meer geduld gevraagd. Kies de juiste zoekwoorden, herschrijf je pagina’s en ga bloggen! Wil jouw website ook beter gevonden worden in Google?
Bepaal je keywords
Niet direct resultaat, frustrerend?
In onze ogen juist enorm interessant. Er wordt toegewerkt naar een doel om op lange termijn te ‘scoren’. Je gaat écht nadenken over de uitingen en teksten van je bedrijf en je bedrijf zal gaan uitstralen hoe de organisatie ook echt gevonden wil worden. Vandaar dat het juist een positief effect kan hebben.
Wanneer je na een half jaar in Google Analytics kijkt en ziet dat er een stijgende lijn in de websitebezoekers zit, dan voelt dit natuurlijk enorm goed. Vandaar dat het dus zeker niet frustrerend hoeft te zijn, tenzij je natuurlijk op korte termijn resultaat moet behalen. Maarja, dan heb je de mogelijkheid om advertenties op te zetten!
Beter gevonden worden in Google kost tijd
Je webpagina’s zullen natuurlijk niet uit zichzelf meer bezoekers gaan trekken. Het herschrijven van je pagina’s en het bloggen moet je zeker niet onderschatten. Relevante content is tijdsintensief en een simpel tekstje is niet zo 1,2,3 gemaakt.
“Hoeveel tijd ben je kwijt met een blogpost?”
Ook een vraag die regelmatig de revue passeert. Om kwalitatieve content te schrijven moet je gemiddeld minimaal 2-4 uur uittrekken per blogpost, althans dat is onze ervaring. Het verschilt natuurlijk per blogpost. Het is daarom noodzakelijk om te overwegen of je deze tijd kan vrijmaken, want consistentie is van belang.
Bloggen, bloggen, bloggen
Ook beter gevonden worden in Google?
Neem gerust contact met ons op. We gaan samen kijken welke zoekwoorden het beste passen bij iedere webpagina van jouw website. Met als doel om beter gevonden te worden in Google.