Wij zijn onderdeel van de Koraalgroup.

Beter gevonden worden in Google, waar ga je starten?

15 sep. 2022 | Blog

Beter gevonden worden in Google
“Onze website trekt te weinig bezoekers.”

Dit is een uitspraak die wij regelmatig horen vanuit de klant. Het probleem is op te lossen met advertenties om op korte termijn de bezoekersaantallen omhoog te krikken. Adverteren is effectief en doelgericht, maar niet het enige waar je aan moet denken. Voor een lange termijnoplossing wordt meer geduld gevraagd. Kies de juiste zoekwoorden, herschrijf je pagina’s en ga bloggen! Wil jouw website ook beter gevonden worden in Google?

Bepaal je keywords

Op welke woorden wil je gevonden worden? Je zou denken, simpele keuze. Toch is het bepalen van zoekwoorden niet eenvoudig. Er zijn per zoekopdracht namelijk een tal van varianten te verzinnen. Een zoekwoordonderzoek is daarom van degelijk belang. Alle uren die je aan teksten gaat besteden moeten namelijk wel effectief zijn.

Niet direct resultaat, frustrerend?

In onze ogen juist enorm interessant. Er wordt toegewerkt naar een doel om op lange termijn te ‘scoren’. Je gaat écht nadenken over de uitingen en teksten van je bedrijf en je bedrijf zal gaan uitstralen hoe de organisatie ook echt gevonden wil worden. Vandaar dat het juist een positief effect kan hebben.

Wanneer je na een half jaar in Google Analytics kijkt en ziet dat er een stijgende lijn in de websitebezoekers zit, dan voelt dit natuurlijk enorm goed. Vandaar dat het dus zeker niet frustrerend hoeft te zijn, tenzij je natuurlijk op korte termijn resultaat moet behalen. Maarja, dan heb je de mogelijkheid om advertenties op te zetten!

Beter gevonden worden in Google kost tijd

Je webpagina’s zullen natuurlijk niet uit zichzelf meer bezoekers gaan trekken. Het herschrijven van je pagina’s en het bloggen moet je zeker niet onderschatten. Relevante content is tijdsintensief en een simpel tekstje is niet zo 1,2,3 gemaakt.

“Hoeveel tijd ben je kwijt met een blogpost?”

Ook een vraag die regelmatig de revue passeert. Om kwalitatieve content te schrijven moet je gemiddeld minimaal 2-4 uur uittrekken per blogpost, althans dat is onze ervaring. Het verschilt natuurlijk per blogpost. Het is daarom noodzakelijk om te overwegen of je deze tijd kan vrijmaken, want consistentie is van belang.

Bloggen, bloggen, bloggen

Trigger je doelgroep. Relevante bezoekers zijn namelijk belangrijker dan de hoeveelheid. Zorg er daarom voor dat je blogberichten schrijft over onderwerpen die echt passen bij het product/dienst van jouw organisatie. Start vandaag nog met het uitrollen van jouw eerste blogbericht. Maar bedenk wel dat het consistent blijven bloggen van essentieel belang is. Oja, en het is niet zo gemakkelijk als je denkt. Er is wel wat kennis nodig met betrekking tot zoekmachineoptimalisatie.

Ook beter gevonden worden in Google?

Neem gerust contact met ons op. We gaan samen kijken welke zoekwoorden het beste passen bij iedere webpagina van jouw website. Met als doel om beter gevonden te worden in Google.