Influencers

Na dat Youtube en Instagram de afgelopen 6 jaar een ontzettende groei hebben door gemaakt. Zijn ook de influencers niet meer weg te denken van het social media platform. Voor degene die echt onder een steen hebben geleefd en niet weten wat een influencer is, zullen we hier even een korte definitie geven.  

”Een influencer is een persoon die de macht heeft om aankoopbeslissingen van anderen te beïnvloeden vanwege zijn / haar autoriteit, kennis, positie of relatie met zijn / haar publiek.’’

Influencers kunnen dus ook mensen van tv zijn of politiek of iets anders. Maar de laatste jaren zijn de influencers via social media erg upcoming en worden daarom ook influencers genoemd. 

Toekomst

Na een korte introductie over influencers kunnen we nu verder gaan op de toekomst die verwacht wordt voor de influencers. Meer dan 50 procent van de influencers begon de afgelopen twee jaar inhoud te produceren voor merken, terwijl ongeveer een derde pas vorig jaar begon. Wel zeggen veel van hen dat het creëren van content en het delen van deze content is hun passie is. Maar daarvoor willen zij wel wat terug, doormiddel van gratis producten, diensten of een financiële compensatie. Daarnaast zal het delen van gesponsorde posts alleen maar toenemen aangezien het op dit moment nog altijd werkt. Veel consumenten vinden het fijn te kunnen ‘relaten’ met iemand en dat gaat makkelijk via social media. Als iemand op jou lijkt of je graag op degene wilt lijken zijn ze sneller geneigd de producten of diensten te kopen die hij of zij adviseert. 

Dus voor alle bedrijven, wil je er voor zorgen dat je product of dienst goed verkoopt? Ga op zoek naar een influencer die bij jou doelgroep past en investeer! Naast de toekomst van influencers ook benieuwd hoe de rest van de social media wereld er voor zal staan? Bekijk hier de toekomst van social media.