De toekomst van

 Social media

Social media is vandaag de dag ondekbaar uit ons leven. Je ouders, je kinderen, je beste vrienden en jij zelf spenderen misschien wel het meeste van hun vrije tijd op social media. Niet alleen jij wil hier het beste van jezelf laten zien, maar is dit ook een nog altijd sterk groeiend platform voor bedrijven. Naast dat het ideaal is om je nieuwste producten of diensten bekend te maken, is het bijvoorbeeld ook handig voor het communiceren met consumenten. 

Door dat in deze digitale eeuw alles zo snel gaat, blijven er nieuwe platforms bij komen maar zijn er een hoop ook niet meer van belang in een korte tijd. Maar wil jij als bedrijf wel graag weten in welke social media jij je tijd en energie in moet steken? 

Social media à la 2018

Instagram stories

Bedrijven worden steeds minder getoond op de tijdlijnen van consumenten zoals bijvoorbeeld bij Facebook. Daarom is Instagram stories een ideale manier om toch communicatie te hebben met je doelgroep.

Doelgroep

Welke doelgreop wil je bereiken? Wanneer de oudere generatie ook Facebook, instagram en snapchat gaat gebruiken zoekt de jongere generatie vaak weer een volgend platform.

Chatbots

Zoals Facebook Messenger Bots, dit zorgt voor directe communicatie met je consumenten. 

Influencers

Al veel merken gebruiken populaire influencers om reclame te maken voor hun producten. Wel zit hier een side note aan, aangezien dit zo veel gebeurt weten consumenten niet meer of de influencer eerlijk is over hoe hij/zij het product bevalt. Stop daarom tijd in het zoeken naar een influencer die bekend staat om zijn of haar eerlijkheid.

Snapchat

Snapchat wordt steeds minder gebruikt, na dat Kylie Jenner zei dat ze het niet zo veel meer gebruikte daalde het gebruik al enorm. Daarnaast komt kijken dat Instagram stories eigenlijk een verbeterde versie is van Snapchat en dus minder gebruik word gemaakt van Snapchat.

Video marketing

Over videomarketing kan je hier lezen hoe je een sterke video maakt voor jouw bedrijf.

Live video

Live video’s worden steeds vaker ingezet. Met content zoals breaking news, online winacties en vragenlijsten gaan veel over op live video om ​​consumenten er bij te betrekken. 

Voldoende content

Aangezien iedereen de hele dag naar een schermpje loopt te staren maakt het niet meer uit wanneer je iets posts. Het is meer van belang dat je genoeg content post om je volgers naar je merk aan te trekken.