Wij zijn onderdeel van de Koraalgroup.

Hoe houd je je bezoekers op je website?

26 apr. 2018 | Blog

Als bedrijf wil je natuurlijk zo veel mogelijk bezoekers behalen op je website. Alleen wat clicks is niet genoeg, of jouw bedrijf nou schoenen verkoopt of informatie geeft over fossielen. Je wilt ook dat ze iets op je website gaan doen. Daarom hebben wij 5 tips opgesteld die toegepast kunnen worden op elke website om er voor te zorgen dat jouw bezoekers wel op je website blijven.

01

Minimaliseer de hoeveelheid van advertenties. Niks is zo irritant als een website die helemaal volstaat met 100 advertenties en je eigenlijk geen idee hebt wat wel of wat niet een advertentie is.

02

Hetzelfde geldt voor pop-ups. Je bezoeker is over een pagina aan het scrollen en moet eerst 83 dingen weg klikken voordat diegene kan bekijken of lezen waar hij of zij in eerste instantie voor kwam.

03

Content. Te weinig content laat de bezoeker denken dat de website niet up to date is en daarnaast dus ook niet relevant. Maak een planning met wanneer je welke content op je website wil zetten en zorg dat hier een thema in zit dat ook bij het bedrijf past.

04

Contact informatie. Klinkt waarschijnlijk heel logisch, maar het hoort toch echt op een website te staan. Hoe kan een bezoeker jou anders contacteren?

05

Visueel aantrekkelijke website. Hierin komen een paar dingen samen. Zoals eerder genoemd is 100 advertenties niet aantrekkelijk, helemaal niet wanneer je het verschil tussen een advertentie en de website zelf niet kunt zien. Maar ook moet duidelijk zijn in de look and feel van een website wat voor bedrijf het is. En natuurlijk wil je ook dat je website er aantrekkelijk uitziet, mocht je daar moeite mee hebben kan je altijd een bedrijf inhuren die dat voor je doet (hint hint).