Het is gister weer dierendag geweest! En dat moet gevierd worden. Extra knuffels, wat lekkers en gewoon een dagje extra lief zijn voor je lieve beestje. Maar dieren komen natuurlijk niet alleen voor in je huis of de dierentuin maar er zijn ook zat beestjes die elke dag aan het werk moeten. Daarom willen wij die ook even extra in het zonnetje zetten.
Om alleen al te beginnen over marketing, hoe vaak zie je wel niet een lief hondje of juist een stoer beest in marketing voor komen? Om daar kort en krachtig over te zijn, heel vaak dus. Maar waarom werken dieren zo goed in marketing?
Dieren in marketing
Het doel van elke marketeer is om een emotionele band te leggen met zijn doelgroep. Dit is echter vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan. De manier waarop je een emotionele band met je publiek opneemt, is je ermee te verhouden, vaak op een persoonlijk niveau. Voor het grootste deel houden we allemaal van dieren. En het gebruik van dieren in advertenties is een uitstekende manier om onze aandacht te trekken.
Deze beestjes krijgen onze aandacht en laten ons zelfs anticiperen op de volgende nieuwe commercial waarin ze zullen verschijnen. Dieren kunnen snel het gezicht van een merk worden en veel marketeers zijn strategisch in hoe ze deze dieren selecteren en wat voor soort persoonlijkheid ze geven. Het doel is om onze aandacht te trekken en te houden. En heb je een betere manier om dat te doen dan met een schattige, donzige hond of komisch reptiel?
Dus elke keer wanneer je weer een lief fluffig beestje voorbij ziet komen op tv, in de krant of via social media, bedenk dan dat ze niet alleen ontzettend lief zijn maar ook hard werken!