SEO trends 2018: ‘Hoe kom je organisch hoog in Google?’

Betalen om je bedrijf of product te promoten of te adverteren via Google kan natuurlijk altijd. Maar er zijn natuurlijk ook nog een hoop andere manieren om er voor te zorgen dat jij jouw doelgroep bereikt en naar jouw website krijgt. Namelijk het goed inzetten van SEO. SEO is een van de meest effectieve manieren om er voor te zorgen dat jouw doelgroep/ consumenten jouw bedrijf en jouw producten kan vinden. Maar ook SEO blijft zich ontwikkelen en aanpassen aan de omgeving. Ook dit jaar zijn er weer verschillende trends die relevant zijn in het inzetten van SEO om er voor te zorgen dat jij hoog komt in Google. 

SEO Basics

Om maar letterlijk bij de basics te beginnen moet je er voor zorgen dat de basis van je SEO klopt. Wanneer je gebruik maakt van bijvoorbeeld WordPress staat er bij iets nieuws posten bij waar je aan moet vol doen om de basics van SEO juist te hebben: 

  • Trefwoord-dichtheid. Het trefwoord dat je instelt moet ook een aantal keer terugkomen op je pagina.
  • The meta beschrijving heeft een goede lengte: Zit meestal zo rond de 30 woorden en laat zien waar het bericht of de pagina over gaat. 
  • Zorg dat in de meta ook het trefwoord terug komt.
  • De SEO-titel heeft een prima lengte.
  • Het focus-trefwoord komt voor in de URL voor deze pagina.

 

  • Trefwoord moet voorkomen in eerste alinea
  • Probeer een trefwoord de gebruiken die je niet vaker hebt gebruikt.
  • Gebruik het trefwoord in een tussenkop.
  • Gebruik alt-tributen in de afbeeldingen op de pagina.
  • Voeg een tekst toe van minimaal 300 woorden.
  • Zorg dat de Slug van de pagina niet te lang is. 
  • Uitgaande koppelingen wijzen van goede kwaliteit.
  • Voeg ook interne links toe.

SEO trends 2018

Heb je dat allemaal goed ingezet? Dan kunnen we nu kijken naar de top 4 SEO trends van 2018.

Gesproken zoekopdrachten

Volgens Google is 1 van de 5 zoekopdrachten al afkomstig van gesproken vragen. Zo zijn spraak gestuurde luidsprekers zoals Google Home en Amazon Echo in opkomst.

Uitgelichte fragmenten

Hoe kunnen aanbevolen fragmenten verwijzen naar spraakgestuurd zoeken? Welnu, dit is de informatie die stemassistenten terug geven aan jou. Deze fragmenten zijn echter meer dan dat. In de afgelopen paar jaar is een flinke groei van uitgelichte fragmenten in zoekresultaten voor alle apparaten weergegeven.

Groei van mobiel gebruik

We zijn waarschijnlijk nog maar een paar maanden verwijderd van de introductie van de mobiel-eerste index door Google. Dit betekent dat Google pagina’s gerangschikt zijn op basis van de mobiele versie van de pagina.

Gebruikerservaring

De verwachtingen van gebruikers en de vraag naar zoekopdrachten groeien over de hele linie. Tegenwoordig willen gebruikers directe oplossingen voor hun problemen, ongeacht het apparaat dat ze gebruiken.