Kloksystemen

Houd gewerkte uren eenvoudig bij met de kloksystemen van Korma. Kloksystemen registreren de start- en eindtijden van de door jouw personeel gewerkte diensten. Door de synchronisatie van kloksysteem en urenregistratie worden geklokte uren vervolgens automatisch online geregistreerd. Zo houd je grip op de door je personeel gewerkte uren.

Voordelen van een kloksysteem

Kloksystemen geven inzicht in de werktijden van je personeel en onze kloksystemen. Dit gebeurt altijd nauwkeurig , snel en betrouwbaar. Vergelijk de door je personeel gewerkte uren met de vooraf geplande uren en gebruik de hierbij verkregen inzichten om je personeelsplanning continu verder te optimaliseren. Zo biedt een kloksysteem in combinatie met de urenregistratie de helpende hand in het optimaal benutten van de capaciteit van jouw organisatie.

Onze kloksystemen

Klokken via Wifi

Korma biedt de mogelijkheid om je kloksysteem aan je lokale WiFi-netwerk te koppelen.  Er wordt gebruik gemaakt van de smartphones van je medewerkers, medewerkers klokken in en uit door gebruik te maken van onze mobiele app via hun eigen smartphones. Wij maken vervolgens gebruik van WiFi access points, draadloze toegangspunten, personeel wordt enkel in staat gesteld in te klokken wanneer zij verbonden zijn met het draadloze WiFi-netwerk bij jouw op de werkvloer. Het WiFi-netwerk waarmee je personeel haar smartphone verbindt wordt dus ingezet om personeel eenvoudig en adequaat in en uit te laten klokken. 

Klokken met een druppel

Daarnaast biedt Korma de mogelijkheid gebruik te maken van een kloksysteem werkend met een druppel. Personeel klokt in op locatie door een eigen unieke druppel voor een lokale terminal te plaatsen. Elke druppel is vervolgens gekoppeld aan één van je medewerkers en alle bewegingen worden automatisch opgeslagen. Hierdoor wordt inzichtelijk wie een ruimte is binnen gegaan en wanneer deze persoon deze ruimte binnen ging. De druppels kunnen daarnaast ingezet worden om bepaalde personen toegang tot bepaalde ruimtes te weigeren. Wij maken bij dit systeem gebruik van RFID, Radio Frequency IDentification, om de unieke druppels uit te lezen en de werktijden van je medewerkers te registreren.

Handmatig klokken

Korma biedt naast kloksystemen ook de mogelijkheid personeel de gewerkte uren handmatig zelf online te laten klokken en verantwoorden. Verschillen tussen vooraf geplande werkuren en gewerkte uren worden hierdoor inzichtelijk. De gewerkte uren worden vervolgens online in een overzicht geplaatst met behulp van onze software. Deze overzichten kunnen vervolgens door zowel gemachtigde personen als door uw personeel online bekeken worden op onze website en mobiele app. Gemachtigde personen beschikken daarnaast over de mogelijkheid geklokte uren te bewerken.

In gesprek over de mogelijkheden?

Vraag een demo aan of neem contact op met Joris!